Nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy, ale ktoś ostatnio zwrócił nam uwagę: czym właściwie są inspiratory? Na czym polega tutoring? Postanowiliśmy zebrać te zagadnienia w jednym miejscu i wszystko wyjaśnić!
Terminologia w dziupli
Dziupla
To stacjonarne miejsce w centrum Krakowa przeznaczone dla licealistów w edukacji domowej. W Dziupli uczniowie mogą:
- uczyć się w komfortowych warunkach,
- korzystać z konsultacji i wsparcia nauczycieli,
- spędzać czas z rówieśnikami przy nauce, herbacie, piłkarzykach czy obiedzie.
Dziupla oferuje sale do nauki, przestrzeń rekreacyjną oraz kuchnię. Znajduje się przy Placu Kossaka.
Dziupla to także hybrydowa forma wsparcia:
- Platforma Teams umożliwia uczestnictwo w zajęciach online,
- Lektorium zawiera materiały do nauki, które można wykorzystać zdalnie,
- uczniowie mogą umawiać się na konsultacje i inspiratory bez wychodzenia z domu.
Inspiratory
To grupowe zajęcia dla konkretnej klasy, które trwają ok. 45-50 min. Inspiratory prowadzi nauczyciel przedmiotowy. Ich celem jest zaciekawienie uczniów wskazanym tematem, zagadnieniem, który dotyczy przedmiotu. Inspiratory odbywają się z przedmiotów podstawowych oraz maturalnych.
Konsultacje
To czas przeznaczony na indywidualną pracę ucznia z nauczycielem. Na konsultacjach można:
- wyjaśnić trudne zagadnienia,
- uzupełnić braki w materiale,
- otrzymać wskazówki dotyczące samodzielnej nauki.
Nauczyciel jest do dyspozycji ucznia, by pomóc w każdej edukacyjnej trudności.
Tutoring
To indywidualne spotkania ucznia z tutorem, odbywające się raz w tygodniu i trwające około godziny. Tutoring ma na celu:
- wyznaczanie i monitorowanie celów edukacyjnych,
- wspieranie samodzielności ucznia,
- rozmowy i budowanie relacji opartej na zaufaniu.
To przestrzeń do pracy, refleksji i towarzyszenia uczniowi w jego edukacyjnej drodze.
Czy teraz wszystko jasne? W Dziupli dbamy o to, by nauka była ciekawa, efektywna i wspierająca – zarówno w przestrzeni stacjonarnej, jak i online.