Słowniczek Dziupli


Nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy, ale ktoś ostatnio zwrócił nam uwagę: czym właściwie są inspiratory? Na czym polega tutoring? Postanowiliśmy zebrać te zagadnienia w jednym miejscu i wszystko wyjaśnić! 

Terminologia w dziupli
Dziupla

To stacjonarne miejsce w centrum Krakowa przeznaczone dla licealistów w edukacji domowej. W Dziupli uczniowie mogą: 

  • uczyć się w komfortowych warunkach, 
  • korzystać z konsultacji i wsparcia nauczycieli, 
  • spędzać czas z rówieśnikami przy nauce, herbacie, piłkarzykach czy obiedzie. 

Dziupla oferuje sale do nauki, przestrzeń rekreacyjną oraz kuchnię. Znajduje się przy Placu Kossaka. 

Dziupla to także hybrydowa forma wsparcia: 

  • Platforma Teams umożliwia uczestnictwo w zajęciach online, 
  • Lektorium zawiera materiały do nauki, które można wykorzystać zdalnie, 
  • uczniowie mogą umawiać się na konsultacje i inspiratory bez wychodzenia z domu. 
Inspiratory

To grupowe zajęcia dla konkretnej klasy, które trwają ok. 45-50 min. Inspiratory prowadzi nauczyciel przedmiotowy. Ich celem jest zaciekawienie uczniów wskazanym tematem, zagadnieniem, który dotyczy przedmiotu. Inspiratory odbywają się z przedmiotów podstawowych oraz maturalnych.

Konsultacje

To czas przeznaczony na indywidualną pracę ucznia z nauczycielem. Na konsultacjach można: 

  • wyjaśnić trudne zagadnienia, 
  • uzupełnić braki w materiale, 
  • otrzymać wskazówki dotyczące samodzielnej nauki. 

Nauczyciel jest do dyspozycji ucznia, by pomóc w każdej edukacyjnej trudności. 

Tutoring

To indywidualne spotkania ucznia z tutorem, odbywające się raz w tygodniu i trwające około godziny. Tutoring ma na celu: 

  • wyznaczanie i monitorowanie celów edukacyjnych, 
  • wspieranie samodzielności ucznia, 
  • rozmowy i budowanie relacji opartej na zaufaniu. 

To przestrzeń do pracy, refleksji i towarzyszenia uczniowi w jego edukacyjnej drodze. 

Czy teraz wszystko jasne? W Dziupli dbamy o to, by nauka była ciekawa, efektywna i wspierająca – zarówno w przestrzeni stacjonarnej, jak i online.